Як зібрати кубик рубіка_4

Число всіх можливих комбінацій всесвітньо відомої головоломки (3x3x3) одно 43 252 003 274 489 856 000, проте існує секрет, що дозволяє зібрати її всього за 20 ходів. Довгий час над його розкриттям билися кращі уми планети, а тим часом кубик-рубик зайняв лідируючі позиції серед іграшок по загальній кількості продажів: по всьому світу було розкуплено близько 350 млн кубиків Рубіка — як оригінальних, так і різних аналогів, — і продовжують купувати ! Якщо всі ці кубики поставити в ряд, то вони простягнуться майже від полюса до полюса Землі …

Історія створення

Ідея створення іграшки осяяла угорського винахідника Ерне Рубіка в 1974 році. Він закінчив будівельно-архітектурний факультет Будапештського університету технології та економіки, після чого років п’ять займався проектуванням будівель. Потім він влаштувався викладачем в Академію прикладного мистецтва. З власного досвіду Ерне знав, що одна з найскладніших проблем у навчанні — пізнання тривимірного простору. І він загорівся ідеєю створити для її вирішення навчальний посібник.

Довгий час Рубік не міг зрозуміти, як підступитися до реалізації цієї ідеї. Одного разу він, сидячи на березі Дунаю, меланхолійно спостерігав, як хвилі перекочують гальку, вибудовуючи з неї об’ємні геометричні фігури і обточуючи гострі краї каменів. І … еврика! Повернувшись додому, Рубік починає гарячково продумувати проект. Відкинувши картон і деревину, він зупиняє вибір на пластмасі. Щоб елементи у вигляді маленьких кубиків могли обертатися по трьох осях, винахідник застосував внутрішній циліндричний механізм. Перебравши безліч варіантів, Рубік вибрав просту Шестикольорова гамму для зовнішнього оформлення головоломки. Студенти прийшли в захват від кубика, і тут Ерне зрозумів, що, створюючи навчальний посібник, він явив на світ іграшку, яка може стати популярною у всьому світі.

Завоювання планети

Спочатку виробники іграшок до головоломці ставилися прохолодно: мовляв, виготовлення не рентабельно, та й вирішити завдання може тільки людина з високим інтелектом. Грандіозність ідеї зрозуміли тільки на невеликому підприємстві «Політехнік». Незважаючи на те, що довелося серйозно вкластися в технічне переозброєння заводу, через два роки з конвеєрів підприємства вже зійшла перша партія. Ось так головоломка стала повільно, але вірно набирати популярність — поки тільки на батьківщині.

На щастя, в Будапешт приїхав комівояжер одній з німецьких фірм, угорець за національністю, Тібор лакзов. З подивом поспостерігавши, як столичні жителі від малого до великого крутять в руках кубик, він зайшов в магазин і теж купив собі різнокольорову іграшку. Закінчив Віденський університет, економіст за професією, Тібор вважав, що впорається із завданням за лічені хвилини. Отямився він тільки під ранок, з подивом констатувавши, що зібрав тільки одну грань. І після цього твердо вирішив зайнятися просуванням кубика на міжнародному ринку. Він привіз до Будапешт власника фірми «Seven Towns Ltd» Тома Кремера. Той теж був вражений кількістю різнокольорових кубиків в руках городян і взявся за масштабне виробництво іграшки. Так, в 1980 році кубик Рубіка почав свій тріумфальний хід по планеті. Подібного ажіотажу виробники іграшки не чекали — мало не у всіх країнах світу з’явилися шанувальники цієї гри.

Божественний алгоритм

У 1982 році в Будапешті відбувся перший чемпіонат світу серед фанатів спідкубінга (англ. Speedcubing) — швидкісний складання кубика-рубика. Тоді переможцем став в’єтнамський школяр, який зібрав кубик за 23 секунди. На наступний рік англієць Пергл поліпшив результат ще на п’ять секунд. Але абсолютний рекорд встановив у 2007 році Шотаро Макісумі, який вирішив задачу всього за 15 секунд. Сьогодні неофіційний рекорд спідкубінга становить менше 5 секунд!

На жаль, існує і негативна складова цієї розваги. З появою головоломки спочатку збільшилася кількість пацієнтів психіатричних клінік, потім тривогу забили травматологи — звернулися до них хворі скаржилися на болі в зап’ястях. В результаті чого в медицині навіть з’явився новий термін — «синдром Рубіка». Ну і, звичайно, різнобарвна іграшка відбирає масу часу — на неї навіть можна «підсісти», як на комп’ютерні ігри … в результаті у деяких геймерів страждає особиста і професійна життя.

Історія пошуку «алгоритму Бога» для кубика Рубика почалася в 1980 році — з тих пір математики, програмісти і просто любителі почали цілеспрямовано шукати алгоритм, який би дозволив вирішувати кубик Рубіка за мінімальне число ходів. У липні 2010 року програміст з Пало-Альто Томас Рокікі, вчитель математики з Дармштадта Герберт Коцемба, математик з Кентського університету Морлі Девідсон і інженер компанії «Google Inc.» Джон Детрідж довели, що кожна конфігурація кубика Рубіка може бути вирішена не більше ніж в 20 ходів (при цьому будь-який поворот грані вважається одним ходом). Обсяг обчислень склав близько 35 років процесорного часу, пожертвуваного компанією «Google».

Як зібрати кубик рубика?

1. На одній з кубічних граней (зазвичай на верхній), необхідно зібрати хрест, що складається з 5 фрагментів. Для побудови хреста вибирається будь-який колір, один фрагмент якого розташований посередині грані, і потім навколо нього будується хрест. Метод збирання хреста відрізняється в кожному конкретному випадку (загальної методики немає). Для більш швидкого збору кубика необхідно скласти правильний хрест, коли гілки хреста мають продовження на наступних гранях, що складається з двох однакових фрагментів кубика.

2-3. Друге і третє дію схожі, так як вони націлені на пошарове збірку кубика. На другій дії необхідно зібрати сторону, на якій вже є хрест, повністю, тобто вся сторона повинна бути одного кольору. Причому потрібно зробити так, щоб фрагменти кубика з боків утворювали пояс, розташований біля вже зібраної грані. Третя дія — це продовження другого, де потрібно зібрати другий пояс.

4-5. Четверте і п’яте дія — це дзеркальне відображення першого і другого дій. На четвертому етапі необхідно зібрати хрест на стороні, протилежної тій, на якій збирався хрест на першій дії, а на п’ятій дії треба повністю зібрати цю сторону.

6-7. На шостому дії потрібно розташувати в правильному порядку кутові частини кубика, щоб усі три їхнього боку підходили по кольору до граней. Залишилося тільки розташувати бокові частини кубика (у яких дві грані) по місцях, щоб вони відповідали гранях кубика — тепер головоломка повністю зібрана!

Більш докладні алгоритми складання кубика Рубіка зі схемами викладалися на нашому форумі, в розділі Логічні

Перейти на сайт: Джерело


Share →